Тренінг на тему: «Людиноцентричний дизайн інтервенцій у сфері громадського здоровˈя».
У місті Київ за сприяння бюро Всесвітньої організації охорони здоров’я, Міністерство охорони здоров’я України та Центр громадського здоров’я України відбувся тренінг на тему: «Людиноцентричний дизайн інтервенцій у сфері громадського здоровˈя».
Сумський обласний центр контролю та профілактики хвороб МОЗ України представляла Вікторія Курило – професіонал з громадського здоров’я.
В межах заходу учасники ознайомились з кейсом про зменшення вживання ультраоброблених продуктів, з принципами та підходами до «людиноцентричного дизайну» та набули практичного досвіду його застосування.
Людиноцентричний дизайн – це підхід, який ставить потреби, досвід та цінності людей на перше місце. Його основна мета – проєктувати рішення разом з людьми та для людей.
Тренінг з людиноцентричного дизайну (HCD), присвяченому пошуку ефективних рішень у сфері здорового харчування. Під час навчання учасники тренінгу досліджували, чому традиційні інформаційні кампанії про корисну їжу часто не працюють, і як впливові фактори — емоції, звички, соцмережі, думка друзів — визначають харчову поведінку молоді.
Під час навчання досліджували питання, чому українська молодь, попри знання про користь здорових продуктів, продовжує системно обирати ультраоброблену їжу. Тренінг показав, що зміна харчової поведінки потребує не стільки інформування, як створення умов, у яких здоровий вибір є легким і природним.
У межах тренінгу фахівці вивчили реальні бар’єри, що заважають людям обирати здорові продукти, а саме: стереотипи, брак часу, доступність ультраоброблених продуктів та інформаційне перевантаження.
За допомогою інструментів HCD — створення персон, карти харчової поведінки, швидких досліджень та розробка рішень — шукали способи зробити корисне харчування більш природним, простим та привабливим у щоденному житті.
Тренінг навчив, як застосовувати дані опитувань для створення рішень, що резонують із реальним життям людей — адаптованих до їхніх звичок, темпу, соціального оточення та інформаційного фону.
Тренінг дав розуміння, як правильно планувати інтервенції у сфері харчування: не лише «інформувати», а створювати умови, у яких здоровий вибір стає легким, логічним і бажаним.